Možnosti cvičení

Posilovna

V posilovně máte připravených několik tun železa, které můžete zvedat.

Cvičení si můžete užívat na 36 profesionálních strojích NEW GENERATION od firmy LAX.

K dispozici máte 7 dřepovacích klecí a 9 kardiotrenažerů včetně fitness schodů.

Tabata

Tabata je trénink, který prokazatelně zlepšuje výkonost a vzhled postavy.

Cvičení se skládá z 20 sekundových intervalů, kdy se cviky provádějí na 100 % možnosti těla. Přestávky mezi cvičením jsou 10 sekundové.

Cvičení je krátké, ale velmi intenzivní. Trénink je vhodný i pro začátečníky.

Kruhový trénink

Kruhový trénink je vysokointenzivní intvervalové cvičení, při kterém se na 10-15 stanovštích postupně procvičí celé tělo. Cviky na stanovištích jsou voleny tak, aby se po sobě vždy procvičovala jiná partie. 

Základní interval je 30 sekund, po kterých následuje krátká, standardně 10-15 vteřinová, pauza na přesun na další stanoviště.

Během jednoho tréninku se všechna stanoviště projdou cca 3 – 4 x. 

Kruhový trénink je komplexní. Rozvíjí se všechny dovednosti, které sportovec může potřebovat – od vytrvalosti, obratnosti a výbušnosti až po sílu.

Název kruhový trénink je odvozen z rozpoložení jednotlivých stanovišť, která jsou uspořádané do kruhu.

Crosstraining
Crosstraining je velmi komplexní cvičení. Rozvíjí kardiorespirační vytrvalost (vydržíte déle s dechem), výdrž, pružnost, sílu, rychlost a výbušnost, koordinaci, a rovnováhu, hbitost a přesnost pohybu.

Crosstraining využívá kombinace funkčních vícekloubových cviků, které se provádí o vysoké intenzitě a které se neustále se obměňují. Tělo tak nemá příležitost se adaptovat na trénink.

Trénink je velmi náročný a cvičit by měl pouze někdo, kdo má solidní fyzickou zdatnost a dobrý zdravotní stav.

TRX
TRX buduje hmotu a zlepšuje funkčnost svalů. Je to unikátní závěsný systém, který slouží ke cvičení s vlastní vahou těla.

Zátěž si každý přizpůsobuje nastavením závěsných pásů, kdy dochází k různé intenzitě zátěže při cvičení konkrétního cviku. Postupně takto jde procvičit všechny svalové partie.

Cvičení na TRX buduje sílu, rovnováhu, aktivuje tělesné jádro a zlepšuje flexibilitu a je velmi účinné. Výsledky se projevují ve velmi krátké době.

 

Spartan training

Cvičení s prvky crossfitu a tabaty zaměřené na zvládnutí překážkových závodů typu Spartan race. 

Tréninků se může zúčastnit kdokoliv, není podmínkou být členem STG Opava nebo běhat OCR závody.

Lekce jsou vhodné pro pokročilé, ale také pro začátečníky. Obtížnost tréninku je vždy přizpůsobena aktuální kondici cvičících.